Monday, May 11, 2009

LEAVE BEHIND

Leave behind

Comrade, comrade!
Unintentionally, I left behind
The morning exercise
Of the early hours
Left behind the second line.
Where we used to march
On the way to the mess hall

Comrade, comrade!
Unintentionally, I left behind
The sunshine of the training ground
Behind me now is our way to school
Our activity time
For daily papers and TV.shows

Comrade, comrade!
Unintentionally, I left behind
The cold wind.
The roll calling time
The standing guard time.

Comrade, comrade!
Unintentionally, I left behind
The bright moon-lit night
The resonant martial song
The raucous voice.
And the mountain flowers.

Comrade, comrade!
Unintentionally, I left behind
The tears.
Which you intentionally hide.
But couldn’t.

Comrade, comrade!
Unintentionally, I left out
Many things.
Even you.
Comrade, comrade.

BỎ QUÊN

Đồng chí đồng chí ơi
Tôi lỡ bỏ quên rồi
Bỏ quên bài thể dục
Mõi buổi sáng ban mai
Bỏ quên hàng thứ hai
Nhà ăn ta thường bước

Đồng chí đồng chí ơi
Tôi lỡ bỏ quên rồi
Bỏ quên nắng thao trường
Bỏ quên đường đến lớp
Bò quên giờ sinh hoạt
Đọc báo xem ti vi.

Đồng chí đồng chí ơi
Tôi lỡ bỏ quên rồi
Bỏ quên cơn gió lạnh
Bỏ quên buổi điểm danh
Bỏ quên giờ canh gác.

Đồng chí đồng chí ơi
Tôi lỡ bỏ quên rồi
Bỏ quên đêm trăng sáng
Bỏ quên khúc ca vang
Bỏ quên giọng khàn khàn
Bỏ quên loài hoa núi

Đồng chí đồng chí ơi
Tôi lỡ bỏ quên rồi
Bỏ quên giọt nước mắt
Đồng chí cố giấu đi
Mà sao không ngăn nổi.

Đồng chí đồng chí ơi
Tôi lỡ bỏ quên rồi
Tôi bỏ quên nhiều quá
Bỏ quên cả đồng chí
Đồng chí đồng chí ơi.
12/1999
Tặng các anh bộ đội Phù Cát- Bình Định

No comments:

Post a Comment